Jag fattar inte vad universum håller på med....

OK.. jag fick ett svar ..
Det var ett nej.. jag vill inte träffas, jag vill inte vara din vän men..
ser jag dig ute på stan nån gång så kommer jag att hälsa..

Och jag kände mig lugn och mådde bra för jag hade ändå tagit ett steg och nu vet jag
hur personen i fråga känner..

så jag gick och lade mig i torsdags kväll och vaknade upp på fredagen med ett bra humör
och taggad för en bra B&W party..
Festen var inte så lyckad som man hade velat, hälften så många som hade tackat ja kom men
vi som var där hade trevligt iaf (hoppas jag)..

Jag fick lära känna schyssta utisar och bonda lite mer med faddrarna..
visst jag var trött i slutet av kvällen och lite förbannad på Peter ..
För när vi väl skulle gå hem så var vi ju tvugna att städa lite innan ..
och han hade druckit, och han ville festa, och han ville ha brudar..

och det fick han .. inte.. tror jag..
efter en vild busstur till kopparmärra (det var tungor, det var öl, snus och tokigheter)
så kom vi fram till Gretas.. Vissa kom in utan lägg, en annan var glad att man fyllt 20..
 
Väl inne på Gretas dansar man lite till schlager, dricker lite öl och drar till dansgolvet på övervåningen..
Där stöter man på Agge med 2 av hennes kompisar, dansar lite, dom drar och man fortsätter dansa..

Och när Agge är borta och man har kul och tokar sig på dansgolvet ser man i ögonvrån lite suddigt en hand
och nån som pekar, en annan som reagerar och 2 personer som bokstavligt talar flyr dansgolvet..

Det var ingen mindre än Linus och Robin.. och efter det så tänkte jag:
Vänta nu.. skulle inte du hälsa när du väl såg mig ute??
Istället flyr du fältet.. det hade räckt med ett : tja, vad gör du? har du kul?
och sen så festar man åt varsitt håll..

men icke.,. och självklart hälsar inte jag på honom sen..
jag vägrade..
Verkligen försökte att ha ryggen vänd ...
Men jag hade koll i ögonvrån..
Koll för att jag inte skulle råka se direkt åt deras håll eller dansa brevid dom..

Sen ser jag Daniel och Robin mitt framför mig på dansgolvet och jag bara vägrar se åt deras håll..
är det fjortis?? är det omoget.. javisst..
men dom pekade först..
dom såg först.. dom flydde först..
och nu står dom där och ser på när vi dansar och pratar och ser..
jag kände mig uttitad... fy fan.. .
grabbar hade ni hälsat hade jag inte spottat på er..


Men skåne fick oss precis brevid.. och snett framför mig hånglar Robin med en brud,
snett bakom dansar Linus med en brud och nästan brevid mig står Daniel och dansar..
och jag ignorerar..
väldigt bra, väldigt smidigt..

förutom att min första reaktion var : OMG mitt ex har nyss flytt fältet!!!!

men jaja.. jag undrar bara vad universum håller på med..
jag tar mig mod och frågar om kontakt..
han säger nej..
sen får vi vistas i samma klubb bara 24 timmar efter det..
och gå om varandra hela tiden..
då ingen av oss vill gå fram och hälsa..
 
hur kan 2 personer som en gång i tiden tyckt om varandra inte kunna säga hej??


Universum är konstigt.. jag fattar inte vad som händer..
men jag tycker inte det är roligt..

men ändå.. jag hade mys igår med mysan..
det var skönt att prata av sig..
och jag tror banne mig att  " The Holiday" är en av dom gldaste filmerna som finns...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0