Tankar och regn..

Lite öl, lite regn och tankar... man går genom stan till hållplatsen.. och tänker.. högt och tydligt.. och sen tyst så att ingen ska höra... och jag tänker: i en perfekt värld, som hade kretsat runt mig så hade killen kommit efter mig och frågat vad problemet var och vad det är jag stört mig på.. menbara i en perfekt värld..

Men tydligen så kretsar inte världen runt mig.. oväntat.. lilla jag som trodde att jag var centrum i världen.. ack så fel man kan ha!! (vad tror människan??).. Nej.. jag är inte centrum.. men jag är ju inte heller ingenting.. jag begär ju inte kärlek, inte förbindelse på något vis,men bara för det så behöver du ju inte få mig att känna mig son om inget betydde något.. för det var inte jag som lade mig i soffan med en annan och gjorde en "förlåt men hon är full" min..  det hade varit bättre med ingen min alls.. eller så kanske jag bara är full och förstorar upp allting..

Håret är blött utav regnet, jag är kall ända in i benmärgen men jag är ändå glad.. för även om min värld inte kretsar runt mig , så kretsar runt mina vänner rätt så mycket.. jag ger mig själv 5 stjärnor för att hjälpa vänner denna helg och jag kan bara hoppas på att dom uppskattar det.. sen tar jag bort 2 stjärnor för att jag inte ställde upp på en kompis födelsedag, men som jag hoppas kunna få tillbaka genom att ställa upp på något annat..

Så nej, ja gär inte perfekt.. men vi lever inte i en perfekt värld heller.. så varför vill jag egentligen ha det perfekta??

Jo, för då vet jag att jag kan få det så bra som möjligt...

Det är som att sträva efter VG för att få ett G...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0