Feta rubriker som inte säger något..

"Kates Moss röker ihjäl sig", alla som röker röker ihjäl sig..
"Britney ger sina barn för mycker socker", alla kan ge sina barn lite för mycket socker ibland
"Sorgen obeskrivlig för familjen Jackson", alla blir vi ledsna när någon närstående dör
"Mel B tvingar Eddie Murphy att betala underhåll".. alla får inte underhåll även om de borde

Stora, feta rubriker om dessa kändisar.. 

Varför var det ingen rubrik i tidningen när jag slutade röka? varför är det ingen rubrik om att min faster inte får underhåll?
eller sorgen som sliter sönder den som förlorade sin far i cancer igår? Eller varför inte en rubrik om de mammor som ibland handlar vårdslöst när det gäller deras barn.. (alla mödrar gör det nån gång)..

Varför behandlar vi dessa människor som mera värda än oss själva? för att de har pengar? för att de har en karriär? min mamma har också en karriär, ingen skriver något om henne.. din pappa har säkert en karriär, inte har jag läst något om honom..

Jag tycker världen borde fokusera på något viktigare än att "Kändishundar får avkomma"


Kommentarer
Postat av: smoothie

Så bra skrivet! Äntligen någon som tycker som jag! Jag är verkligen trött på kändisar.

2009-08-07 @ 00:31:40
URL: http://blogg.smoothiesrecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0