En gång ska vara den första..

Men jag troddeden skulle hända i Grekland, där nån galning körde för fort eller pga vägarnars skick.. aldrig vid en korsning i Sverige.. Säve.. där jag aldrig brukar vara.. med en bil som inte ens är min..

Dagen började bra.. jag åkte till markland där Hanna o Birgpoff gjorde sig i ordning för sin nyårsresa till Skottland.. och dem visade mig gamla Bettan och hon är fin, eller var rättare sagt..
Jag fick köra dem till flygplatsen.. och det gick jätte bra.. stannar vid ett rödljus på Tuvevägen.. ska svänga vänster mot Angered.. jag får grönt.. bilen mitt emot får grönt.. högerregeln gäller.. men han kör inte.. så jag gasar.. och kör..
han gasar på ooch jag gasar mera så att jag ska hinna.. vad gör han då??
jo gasar ännu mera.. BANG!!!
Jag trodde det inte var så farligt tills bilen började snurra.. när den stannade tog jag mig ut ur bilen, tittade på den andra bilen, svarae tillnågon att jag mådde bra och frågade om bilen.. den klarade sig inte så bra.. gamla bettan.. !! och hon är inte ens min.. jag skulle ju bara hem för helvete..

så kl 14.30 var jag på en väg utanför Säve och fyllde i papper.. jag funderade på att ringa mr J. mne nej.. jag har ännu inte gjort det.. pinsamt.. efter några timmar var vi klara.. jag kunde åka hem.. självklart körde jag vilse..nånstans i backa kom tårarna.. och det blev suddigt.. och det var jobbigt.. kom ut på en led.. fel led.. jag ska int etill Oslo.. malmö..
körde in mot Backaplan och ut på leden.. fel led.. igen.. skakad somjag var hittade jag rätt..

ledsen, rädd och alldeles virrig kom jag hem.. berättade för mormor och morfar.. körde bilen till markland.. fick skjuts tillbaka.. har ätit middag.. tittar på tv..
Den enda jag vill tala med är mr J.. men vågar ej.. toker.. vad ska man säga?? "hej.. det är karro.. du .. jag var med om en olycka idag inte långt från där du bor..".. nej, så gör man inte..

Men jag skulle bara hem..

Kommentarer
Postat av: Bella.

det viktigaste är att du mår bra! Saker kan man ersätta, men inte personer. Det sker olyckor, särskilt vid vintertider.

Oroa dig inte, det förstår ägaren till bilen också.

Bara du är okej och fortsätter vara det!

2008-12-29 @ 11:14:01
URL: http://smultronibacken.blogg.se/
Postat av: Grekeken

jo, det gör hon säkert.. men jag skulle ändå bara hem!! jaja.. shit happens.. men jag är arg på gubben för han sade inte ens förlåt.. det gjorde ju jag.. fast gammla gubbar har ju alltid "rätt" eller??



imorgon blir det stockholm.. wiiie =))

2008-12-29 @ 16:01:58
URL: http://zouzouna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0