Jag, just nu..

"Du vandrar genom öknen och stöter plötsligt på en låda... hur ser den ut? Hittar du nåt i lådan?"

- Den är nästan lika stor som mig och rosa. Runt omkring har den ett turkost band. Bandet är svårt att få av men locket är lättare. Inuti paketet finns det små, små saker längst ner, men jag måste krypa ner för att ta en närmare titt.. dom är små och gjorda av glas.. jag måste vara försiktig..

"Ok.. lämna nu paketet och forstätt gå.. på vägen möter du en trappa.. hur der den ut?, går du uppför trappan?"

- Det är en stor, vit marmortrappa som slutar strax innan man nått molnen. Trappstegen är lagom långt ifrån varandra och den är lagom brant.. jag börjar att gå uppför trappan..

"Vad bra. Gå nerför trappan och fortsätt gå.. Längre fram hittar du en häst.. Hur ser den ut? Rider du den?"

- Hästen är stor och ståtlig. Den tittar på mig och den är inte rädd..den är helt svart och har jättefin man som glänser.. den har fina bruna ögon och dem är snälla.. den är bestämd och jag får klappa den.. efter ett tag får jag rida också.

"Gå ner fån hästen och l'mna den bakom dig.. Efter att du har gått ett tag ser du hur en tornado närmar sig. Vad gör du då?"

- Jag fortsätter gå mot den och härjar ut..



 
Detta är ett test min engelska lärare i sista ring på gymnasiet gjorde med oss. det var kul.. då såg mina svar lite annorlunda ut men inte mycket..

Lådan/ paketet: symboliserar ditt jag. hur du är som person..

Trappan: dina drömmar och ambitioner.

Hästen: Din partner.

Tornadon: Dina problem..

Svaren kan bli mer kompexa om man vill .. annars kan ni nog enkelt tolka lilla mig.. om inte så kan ni fråga .. jag kan svara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0