Juldagen..

Tjuven återvänder alltid till brottsplatsen, så jag ska snart ut till näset där massa godisbrott jag begick igår..  =))
Det var fam Lars& Bengt Samuelsson,morföräldrarna och lilla jag..  nästan hela familjen samlad.. =P
Det var ett fint julbord och glöggen var god och jag är glad att jag slapp snapsen och vinet.. det blev en vit jul med andra ord..
men julmust är mera juligt och godare än julöl.. =))

Det blev en promenad för att se dom nya husen som byggt, värda flera miljoner och otroligt fula.. ibland undrar man hur fok tänker.. men har man m´pengar kanske inte stil betyder något alls.. vad vet jag?? allt för pengarna??
Sen var det ju dags för Kalle Anka o hans vänner och även om det var Kroner i år och inte Arne så blev det lite juligt.. fast jag gillade inte att det var lila.. det ska ju vara en röd bakgrund och en riktig soffa.. SVT hur tänker nu egentligen??

Tomtenissar kom och deladu ut klapparna.. och jag fick mina skridskor av Tomten!! Det jag önskade mig.. vita och jättefina och jag längtar att testköra dem =P går inte så bra på parkett märkte jag =))

Och så kom tomten .. 2 stycken faktiskt.. och dem fick varsin nubbe och kram och sen kunde dem gå... (ingen kände igen dem dock..det var creepy tyckte jag).. jaja.. det var mysigt iaf... julkänsla.. mmm..

Sen var det inte så mycket mer.. ungarna spelade GH (som jag tycker ät tråkig för övrigt), Kamilla läste sin nya tidning, morfar såg på TV (några konstoga program som gick, inte alls juliga) och dem andra spelade kort.. så klart .. sen tog dom fram det nya monopol som Johanna fick.. med kreditkort o allt.. (lät bara jobbigt, hata monopol)..

så jag gick ner till Gästrummet och såg på bokhyllorna.. och jag hittade den.. Silverdolken,,, den första av 13 böcker.. och jag är förtrollad.. har redan läst halva.. mmm.. mysigt.. så nu ska jag till näset, kurra ihop mig i soffan med en filt och lite glögg (eller te) och läsa min bok.. medans alla anra gör annat.. =P

GOD JUL!!


Kommentarer
Postat av: marlene

Låter som en trevlig jul!!

Dags att träffas snart eller?!

Kram Marlene

2008-12-25 @ 17:17:14
URL: http://thedoll.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0