På hal is..

På med skridskor och några rundor på barnbanan.. och det gick bra.. för båda två..
Man tog mod till sig och slank ut till den stora isen.. där många folk kom rusandes med klubbor och bandybollar..
Det blev skratt, lek, jage (?) lektes, händer rörde vid varandra och läppar möttes..
Mysigt och kallt.. kan det bli bättre?

När man fått av sig skridskorna och fått på sig riktiga skor var det konstigt att gå..
Grimmis bjöd på te hemma hos sig och vad som skulle vara ett kort besök blev en filmkväll och vi lämnade grimmis i sängen helt slut efter sin" krya-på-sig" dag..
Vi fick se på kort, han blev utfrågad och plötsligt var jag ute på hal is..
Det kom upp frågor om personer som han nelst inte vill svara på för det är irrelevant och meningar som "för hon är värt nåt bättre" fick mig att vilja dö.. tror inte att han ville höra något sånt.. inte jag heller då jag vet hur mitt förhållande till den personen är och att det aldrig skulle kunna gå så långt som grimmis tror..

Men jag hoppas han inte grubblar så mycket över det.. helst ingenting alls för han är så mycket bättre.. och jag gillar honom mycket.. det känns bra.. härligt.. lätt.. enda stressen?? båda bor hemma.. hmm.. jobbigt.. men , men, det återstår att se vem som flyttar hemifrån först..

Vem vinenr detta race??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0