Jag går på väggen..

.. för att inte gå in i väggen. Jag känner mig lite utmattad bara, men bara lite grann. Kan bero på att skolan tar mycket energi.. mest för att jag inte hänger med riktigt.. Varför jag inte hänger med??
För att jag prioriterar annat framför studierna.. och detta fattade jag.. i torsdags då Maria och Mathilda sade till mig på skarpen att jag absolut inte fick försumma skolan och att jag inte ska stressa upp m ig så mycket över småsaker.. och att jag inte ska ta på mig extra uppgifter..
Och det är så sant.. det är ju det jag gör.. extra uppgifter.. men vilka ärdom uppgifterna då?? hmm.. få se..

Nollningen HT 08.. japp det var svårt att komma igång med skolan, jobba samtidigt och vara en bra fadder.. jobbet är det svårt att komma ifrån då det finns i ens skolmiljö.. men jag har iaf fått credit från mina nollos att jag var en bra fadder och det värmde..
I samma veva kom det kärlek, ett äventyr som skull eta sitt slut pga flera olika orsaker.. mest kanske för att det var för mycket negativ än positiv energi som jag fick utav det och det var till slut inte kul längre....
Där nånstans tappade jag skolan och kuggade på min första salstenta för att in hjärna slutade koppla till saker och ting..
Sömnlösa nätter har väl inte vart det bästa för mig heller..

Sen så har det varit möten, och sudentrepresentant saker.. och så har det varit studentfester.. men detta gör jag för att jag tycker det är kul.. men jag har nog tagit det lite för långt..
Jag har just haft ett IF möte och tackat nej till allt.. Jag har en hemtenta denna vecka och jag vill klara den..
Sen så har jag en slas omtenta veckan därpå.. mm.. roligt..

så dom här veckorna ska skolan prioriteras samt min mentala hälsa.. inget festande denna helg.. jag ska vara barnvakt..
jag ska inte heller träna.. då kommer jag inte hinna plugga..
så.. plugga, ligga hemma i sängen och kanske få umgås med kompisar..

och killar tar mycket mera energi än vad man tror.. och jag är helt uttömd på kraft för att jag inte gillar och gissa mig fram och gå i blindo.. jag gillar klara svar.. vilket betyder att jag måste ställa frågor.. vilket kräver mod.. för om man får ett negativt svar nu så vet jag inte hur jag kommer reagera..

som sagt.. jag går på väggen...

Kommentarer
Postat av: Bella.

Ta hand om dig.

Du är en himla bra människa You see, så det vore dumt om du..

Blev utbränd & så.

2008-11-04 @ 16:18:24
URL: http://smultronibacken.blogg.se/
Postat av: grekeken

Tack det värmer.. jag har kommit på att jag klagar rätt så ofta..men bara i min blogg =)) eller??

nej inte utbränd men jag blir nog brännmärkt av ett o annat ska du se.. men smällar man får ta när man inte tänker efter..

2008-11-04 @ 20:47:46
URL: http://zouzouna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0