När sommaren kommer ikapp hösten..

Att säga ifrån är svårt, när man gjort det gör det ont. Man vet att inget kommer vara detsamma och dem ögon man en gång såg som sin egen blåa himmel blir bara ett svart hav som man försöker ta sig ur.. Till slut tar man sig upp på land och är chockad över att man klarade det. Då kommer stoltheten och insikten..

Livet fortsätter och man tittar tillbaka till det svarta som en gång var det fina blåa.. men man sörjer inte.. man är glad för vad man fått uppleva och tacksam över att det förändrades nu och inte senare.. Ett litet hopp lever kvar, bara för att man vet att det aldrig kommer bli detsamma som det en gång var..

Igår kväll kom en stor svart våg och sköljde över mig.. och idag försöker den dra mig tillbaka..  Det var ett stort kapitel av mitt liv och jag fick uppleva mycket.. Men jag vill inte tillbaka.. men dragningskraften är stor.

Jag vill ha min blåa himmel tillbaka men allt jag ser bakom mig är ett stort,svart och agressivt hav..

Om jag går tillbaka nu så drunknar jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0