det finns en flicka..

Det finns en flicka någonstans som är ledsen..
ledsen för alla lögner som sagts.. för allt hon inte fick leva i dagsljus.. för allt som kunde ha varit men inte blev..

Det finns en flicka någonstans som är väldigt rädd..
rädd för alla lögner som snart kanske får se ljuset.. rädd för hur hon kommer bemötas.. för vad som kommer efter detta..

Allt är bara svart.. röster säger hon kommer att klara sig, hon är ju så stark..
Men om dessa röster bara visste hur det känns..

Att ha ett hjärta delat i två.. om det hade varit en spegel skulle den vara krossad i tusen bitar.. vem kan laga ett sådant hjärta? En dröm som bara försvann, upplöstes mitt framför ögonen på denna flicka,, det gör så ont..

Att vänner hon har nu kanske inte kommer finnas vid hennes sida imorgon.. inte acceptera, inte vilja delta..
Att ha levt en lögn.. det gör så ont..

Jag vill sluta mina armar om denna flicka och säga att allt blir bra, att allting löser sig..
Jag vill ta hennes smärta och göra den min egen...

Det finns nånstans en flicka som har så ont..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0