Vilken helg!

Ja du. ännu en helg har passerat. ännu en helg med festande, sprit, cigg och massa missförstånd. 
Missförstånd som i slutändan löses upp och allt blir bra igen.. eller nästan bra...

Fredag

Det var träff med Dea, Charlotte och Mli. vi träffdes utanför Bergakungen , tog ut biljetter till Get Smart och åt middag vid Bergakungens restaurang. Men halvvägs genom måltiden lyser hela Bergakungen upp och en röst som säger:
 "Be calm. Fire detected in the building. Get out through the nearest exit" .
Jag och Dea trodde ju självklart det var ett skämt så vi fortsatt eäta.. Tills andra gäste brjade ta sig ut hur som haver...
då tog vi med oss småjejerna och gick ut. 
Väntade i 7 min sen stack vi.. Sugna på efterrätt u know...
 så efter att ha vandrat runt på Locatelli och Eva's Paley kom vi fram till att cafe´ Tintin var det stället som passade oss mest.. Kakor, pajer och kaffe blev det sen var det dags för bio.. filen var bra, om man har min humor.. eller Deas.. eller Mlis eller charlottes för den delen..
Sen var det hemgång.. en trevlig avslutning på en ganska hektisk dag, fylld med överraskningar och äventyr..
Men det bästa: Gratis Middag !! =)


Lördag 

Det var inflyttningsfest hos Hanna med överaskningar, gnäll och bråk. Alkoholen flöt i blodet och Hanna och Birgpoff höjde rösterna lite grann...
det slutade med att Jag , Anders och Alex drog till stan, träffade Harry i ca 15 minuter
sen festade på IFKs egen pub (fråga mig inte hur vi hamna där, sorry Elfsborg)!. 
jaja.. sen blev man hungrig och Kebab house lät gott..
Aptiten försvann dock när det blev missförstång och det slutade med att Anders försvann hem sur som en citron ,
och jag o Alex hittade tillbaka till varandra vid valands spårvagnshållplats (detta efter att ha skrikit o gråtit lite). 

Söndag

En bra dag.. Fint väder, promenad i skogen, rensande utav tankar och några glada skratt..
 Käkade pizza med min älskling vid Chapmans torg.. skitgott om jag får säga min mening...
Sen hjälpte jag Hanna o Birgpoff städa hemma och vi kollade på Singing Bee innan det var dags för mig att dra mig hemmåt... B
ourne Identity spelade på TV:n senare på kvällen och Matt Damon gjorde verkligen min kväll =)

Sammanfattning:

Grekens helger är aldrig tråkiga...
Bråk, slagsmål, bränder, krossade hjärtan som blir igenlappade sen..
ja du.. det är inte lugn o ro i Göteborg inte...
Men som Skåne säger:
Det löser sig (tänk er skånska)...
=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0