Dopp i grytan..

Det var iskallt.. För en sekund blev allting svart och jag nådde botten. Alla tankar borta och huvudet tomt.. I en sekund..  Upp mot ytan och jag ville skrika men kunde inte. Istället kippade jag efter andan medans jag kände blodet cirkulera i mina ådror.. Adrenalitet pumpade och jag övervägde om jag skulle sänka mig i det blåa igen..
Jag tordes inte.. men det var härligt.. och underbart... Ihopkurrad på en klippa, darrandes och naken.. blottad infölr världen, precis som jag var första gången jag öppnade mina ögon..
Men jag kom till insikt att då var jag skör, då kunde jag gå sönder hur lätt som helst.. inte nu..
Tog ett djupt andetag, reste mig upp, och gick.. stark, stabil och redo...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0