Vad borde jag ha skrivit för rubrik?? :/

Jag har ännu inte märkt någon påsk, inte mer än att det är fint väder ute, vilket i sitt är väldigt positivt..  Mina associationer till påsk är väldigt "grekiska". Inte så konstigt kanske..  Jag skulle ge väldigt mycket för att kunna åka ner över påsk till grekland..  Kunna äta tsoureki, äta mageiritsa och steka ett helt lamm till lunch..
nåja man kan inte ha allt.. en lugn påskhelg blir det för min del och det är helt ok med mig om jag får säga det..

Jag behöver nog lite tid för skolan, plugga är en av mina prioriteringar imorgon.. Jag längtar faktiskt till det om jag ska vara ärlig. har nu inte pluggat på flera vecko så det ska bli skönt att känna att man faktiskt är student utöver kårvärlden också..  Jag har prioriterat bort skolan istälelt för annat och det är inte så bra.. jag behöver ett sabbatsår, kanske jag får det efter jul? Beror på om jag bestämmer mig för att plugga något annat eller helt enkelt jobba bara.. med vad? har ingen aning faktiskt.. det återstår att se.. Kanske åka utomlands en termi noch plugga där?? vet inte,,,

Jag har inte tid för mig själv längre.. när låg jag senast i min säng och drömde mig bort? När satt jag med mitt skissblock och lät handen rita det den ville? När fick jag ner eN saga, dikt eller dröm på papper senast? När rensade jag mina tankar? När rannsakade jag mig själv senast? 
Det var längesen... jag får nog införa en dag i veckan som helt handlar om mig och ingen annan.. själviskt?  Kanske, förut behövde jag det inte, men nu gör jag det.. jag måste.. jag går nog snart sönder..

Utöver det så mår jag bra.. tro inget annat... våren är här, solen ger mig all energi jag behöver och dessutom har jag fått vila i ett par armar de senaste dagarna som känns skrämmande trygga..

Kommentarer
Postat av: Johan

Karro, gör som jag - ta en termin utomlands, eller res. Stanna inte i skittrista, aptråkiga Sverige, det går inte för sig helt enkelt...

2009-04-13 @ 15:45:51
URL: http://www.johaneriksandberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0