Jag vill måla igen...

Jag är trött.. Trött på att inte sova ordentligt.. Trött på att folk aldrig kan säga rätt ut vad de tycker..  Trött på fega människor som ska samtala med mig via deras vänner.. Trött på att jag inte kan säga ifrån.. Trött på att jag inte alltid själv kan säga vad jag tycker.. Trött på allt det gråa väder.. Trött på snö, slask och kyla.. Allmänt trött..

Och mitt i all denna trötthet får man en enkel tröst av vänner som bryr sig.. det räcker med ett samtal där en vän frågar om man mår bra.. Eller ett mail där det står "Jag ska försöka ta dig på allvar mitt allt, min glädje och mitt liv är du". Något av det finaste någon sagt till mig.. Ska passa på att säga: Mamma du är underbar.. 

Jag vill bli glad.. jag behöver sol och värme.. inte bara solstrålarnas värme.. inte bara mammas värme.. inte bara vänners värme.. Allt detta kan räcka gott och väl men ibland vill jag ha värme som en partner kan ge en.. det där lilla extra.. men jag tror att det kommer.. jag har hela livet framför mig, förhoppningsvis.. vill jag tro..

Så jag väntar på sol, grönt gräs, fjärilar, hav, sommarregn, bad, sand mellan tårna, syrener och andra blomor i olika färger..  Färger längtar jag till.. bara det gör att man blir glad..

Så snälla ge mig färger så jag kan måla igen..


Kommentarer
Postat av: My

Sv: Jag är ute i Kärra (Hisingen you know) och dom skulle till Tuve ishall idag och åka. Jag är dock fortfarande hemma med feber och skit :(

2009-02-24 @ 11:55:45
URL: http://simplymyown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0