Ännu ett fint ögonblick..


Johanna, Bella och jag.. under två täcken, i en säng gjord för två..  Det pratas om hur ont det gör att förlora någon.. och det slår mig.. vi kommer inte förlora varandra.. en känsla bara.. så liten att den nästan är rädd för att ta form men den fyller ändå hela mig.. jag stryker Bella över armen och håller Johanna i handen.. gråten sitter i halsen men jag stöter bort den ändå..
Det är ett fint ögonblick...



Syrran lutar sig emot mig, kramar min arm och säger: Jag älskar dig syrran..
Det vet jag, men det var något speciellt att höra det just då, just där, just av henne..
Jag älskar dig tillbaka..



Jag sitter i köket med en mugg glögg i min hand.. Henric sitter på en annan stol och vi pratar om diverse saker.. vi skrattar.. det är första gången vi pratar med varandra på riktigt denna helg.. det är en tyst lägenhet.. bara han och jag.. och vi är vänner..




Kommentarer
Postat av: zill

Åååh! Jag får rysningar... Fatta vad många fina ögonblick vi har från den här nyårsveckan...

2009-01-04 @ 12:56:20
URL: http://zilliceter.blogg.se/
Postat av: Grekeken

väldigt många att välja mellan..

2009-01-04 @ 20:41:44
URL: http://zouzouna.blogg.se/
Postat av: Bella.

Det är bra med fina ögonblick. De där tysta och nära då man inser att man inte är ensam i en destruktiv värld.



Där man känner att vi alltid fångar varandra om vi faller, för vi kommer att falla. Gång på gång.



Tack för Stockholm, före och efter.

Tack för fina stunder.

du är bra. : )

2009-01-07 @ 11:46:42
URL: http://smultronibacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0