Att söka lägenhet är som att söka efter en man..

Därför börjar man med att flörta.. Flörta med alla lägenheter som tycks passa in i dina önskemål, eller varför inte dom som inte gör det?
Han är söt, men inte het, han får dig att skratta men det är kanske inte är honom du tänker på nr du är ensam i ditt rum.. denna kille kanju visa sig i slutändan vara det riktiga kapet än den där heta, snygga hunken med 6 packet under skjortan.. Do you feel me??

Så du flörtar, hejdlöst.. Vissa flörtar tillbaka, andra inte.. Sen börjar du dejta, tar steget ut.. Du vill träffa dem, se dem, snacka med dem, kanske känna lukten av dom, se om det känns rätt.. Ibland så krävs det bara en dejt, och du vet med säkerhet att detta är mannen i ditt liv. Ibland krävs det flera dejter, med olika män, tills du hittar något som passar dig.Men det är krävande. Du ska vara strålande, glad, lättsam men inte framstå som att du tar emot allt och alla. Du ska också vara smart, kunna stå på egna ben och visa att du minsann är det bästa han någonsin kommer att få!. ALDRIG att han komemr att få bättre än just DIG!

Och du hittar det som passar dig. Vad händer? jo du får samtala, kommunicera, hitta gemensamma intressen, och se vart det leder till. Men fortfarande finns chansen att han väljer en annan, för han är ju en sådan som flera vill ha.. Då måste du stå på dig och aldrig ta emot honom igen. Det brukar vara lätt att göra. HA! Vem tror han att han är som lämnar dig för något annat?? Next please!

Och där.. efetr många om och men så finner du honom med stort H. Det tog tid, mycket svett och många tårar men du vet att det är rätt. Ni har gått om varandra för att han inte har varit det du riktigt letade efter men du testar ändå. Och det funkar, det är för bra för att vara sant. och du är lycklig.Grattis.
Du har hittat hem!

Ingen ska tro att det är lätt att hitta en lägeneht som passar en. och om någon tror att jag kommer att ta första bästa så har dessa fel.  Ska jag bo någonstans så vill jag att det ska kännas bra. Härligt, rätt och enkelt. Inte påfrestande, jobbigt eller fel. Lättsamt, smidigt, Det ska strömma värme genom alla hörnen, alla rum tom när det är -30 grader ute!!

Jag fick lära mig att inte kasta mig in i ett förhållande bara sådär ganska tidigt. Ändå har man ofta gjort det felet.. och det blev ju fel! Lika lite som jag skulle kasta mig över första bästa man som kommer instampandes i mitt liv, eller har kommit för den delen, lika lite kommer jag att kasta över mig en ägenhet..

Speciellt en sunkig lägenhet vars lukt kommer att förfölja mig resten av mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Johan

Eller en lägenhet som ligger i värsta ghettot med bränder, misshandel och krossade rutor som granne, jag försöker också hitta en ny, för hon jag har nu är så jävla fyrkantig, och stel och begränsande, men samtidigt är det så svårt att hitta en som passar, och jag får se hur jag känner mig efter distansförhållandet nu i höst då jag ska vara utomlands... Men en ny vill jag ha :D

2009-01-31 @ 09:52:22
URL: http://www.johaneriksandberg.blogspot.com
Postat av: Grimmis

Vem vem vem?

2009-01-31 @ 23:44:32
URL: http://grimmis.bloggspace.se
Postat av: greken

hihi Grimmis.. du är söt.. vad mear du med vem egentligen??

2009-02-02 @ 10:23:01
URL: http://zouzouna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0