Bye, bye 2008.. Välkommen 2009!!!

Jag kan sammanfattamitt 2008: Jobbigt, spännande, krävande och förvirrande..

Under vårterminen gick jag nästan in i väggen, jag missade den med millimeters marginal.. Jag hade mycket att göra med IF, för jag kände att om inte jag gjorde något så skulle inget bli gjort.. Jag kom efter med skolan och blev besviken på mig själv då jag glömde bort min vän och prioriterade annat förre henne.. 
Jag blev ledsen när någon gav mig känslan av att inte vara värd något gott och bra.. att vara lycklig.. av anledningar jag inte förstodd då jag inte hade begärt något..

Jag längtade hem till grekland och fick äntligen med mig Nino till mitt casa.. det var härligt att spendera en vecka med henne, vi behövde det båda två då vi hade glidit isär lite... Jag blev ovän med Hercules, något jag inte velat men han bad om det.. vi har inte pratat på månader och det känns lite tomt ibland...
Jag avslutade en 7 års lång relation men det som gjorde ont var att jag inte kunde ge vika denna gången som jag annars hade gjort.. Jag fick lära mig att jag har blivit starkare gentemot denna person och att jag inte längre behöver definiera mig genom mitt förhållande till denna.. i samma veva som hon tömde sin plats i mitt liv tog två andra personer sin rättmätiga plats.. vi har hatat varandra men vi bryr oss om varandra ändå.. vi har alla 3 välkomnat varandra och det känns som en av höjdpunkterna av sommaren 2008!!

Jag har också lärt mig att en bra vän är den som håller tyst och inte kommer med tröstord.. att bara lyssna på den som är ledsen, låta den tala, styrka hennes hår och bara vara där räcker.. vi har känt varandra sen vi låg i barnvagnen och vi har nog aldrig stått närmare varann..
Helene gjorde min sista vecka i Grekland till en rolig upplevelse med mycket bilåkning och onyttig mat.. det var fint att vara med henne och vi fick till några disskusioner som jag förstodd först i oktober vad dem betydde egentligen.. surprise, surprise..

Höstterminen började för mig med nollning och lära-känna massa nya människor... jag förlorade min singelstatus nånstans på vägen men hittade den sen igen.. Att tassa runt på tå och inte kunna säga vad man tycker är inget för mig.. att vara, glad, öppen och prata om vad som helst är mer jag.. men ttack vare det fick jag också lära mig en till sak om mig själv: och det behåller jag för ig själv..

Årets höjdpunkt var docknär jag fick lära känna Nötterna... bättre blandade folk får man leta efter.. jag bara älskar dem och vi kommer bra överens.. Att SKRK har startat upp och jag är en av hedersSKRKarna gör mig inte ledsnare heller..
Turkost är fint och likaså orangt..

I stora drag: början var kass, slutet var bäst..



2009 jag välkomnar dig med ett stort nöttigt leende och glimten i ögat..
Mitt nyårslöfte är simpelt: jag ska ta hand om mig.. och jag har Nötterna till hjälp..
2009 jag hoppas du låter mig behålla 2 saker från 2008:
Mina nötter och SKRKar... och en pojke jag hittat som jag tycker om..

Kommentarer
Postat av: Grimmis

Jag kan självklart inte tala för de andra, men mig kommer du ha kvar!

2009-01-08 @ 17:27:55
URL: http://grimmis.bloggspace.se
Postat av: Greken

naww.. jag tycker om dig!!!

2009-01-09 @ 15:00:38
URL: http://zouzouna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0