Het underbara är dom =)

I Sverige har vi nästan inga slavar längre. De få som finns är lärare 
Anton, 6 år    

Jag är bästis med en invandrare, men jag tror inte att han vet att han är  invandrare.  Jag har i alla fall inte sagt något.  Samuel, 7  år   
 
På Sveriges nationaldag släpper de ut kungen från Skansen. Han vinkar till  människorna och tycker det är roligt att få se sig omkring.
  Lissi, 6 år   
 
Mamma säger att jag är svartsjuk på Simon, men det är inte sant.  Det är bara helt vanligt hat. 
Ingrid, 8 år   
 
Skillnaden på könsorganen blir mindre och mindre på grund av  jämställdhetslagen. 
Merete, 9 år    

Jag tycker att sagor är fina, för då sitter mamma still en liten stund. 
Line Marie, 8 år    

Min mamma säger att jag går henne på nerverna fast jag står alldeles  stilla. 
Sigurd, 6 år    

Min pappa vill att vi ska gå med i EU. Det vill inte min mamma. Men det  blir alltid som min pappa vill. 
Christina, 7 år  

   Min mamma bara jobbar och jobbar för att tjäna pengar till mat, ändå är jag  nästan aldrig hungrig. 
Matilda, 6 år    

Jag kanske ska bli bög, för jag tycker inte så mycket om flickor. 
Henrik, 8 år   
 
Det är väldigt många som vill avliva hela kungahuset. 
Marie, 8 år    

På många sätt liknar politiker vanliga människor. Det är för att man inte  ska genomskåda dem. 
Hilde, 10 år   
 
Förr i tiden visste inte mannen var barnen var eller var de kom från.  På fars dag firar man att han har förstått det. 
Nina, 7 år    

I USA måste du betala för att bli sjuk. 
Markus, 8 år    

Det är utslitna, magra människor som röstar på socialdemokraterna. 
Peder, 7 år   
 
Och den mest tänkvärda :    

Det är inte så farligt om man har olika färg på huden.  Det viktiga är att  man har samma färg på hjärtat. 
Isabell, 7 år
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0