Ny termin nya tag?

Jag har sagt detta varje gång en ny termin startar.. jag blir aldrig trött på det.. Det är liksom en kick jag får av att säga det och ett lyckorus går genom min kropp.. härligt.. När höstterminen startar avslutas den med Jul och Nyår.. Vårterminen avslutas med Sommar och sol och ahv och förhoppningsvis en liten kort visyelse hos mamma och pappa.

Ny termin innebär nollning.. nya vänner, ny bekantskap, nya förälskelser.. gamla vänner som möts igen, ens nollor som nu leker faddrar,, nya kurser, nya kurskamrater, nya kunskaper.. man lär sig nya steg så att man en vacker dag kan dansa ut med en examen i handen..

Ny termin innebär mycket jobb.. kursintroduktioner, välkomstmässor, förvirrade studenter, möten och så klart innebär en ny termin en möjlighet för mya konstigheter och massvis med skojigheter!

Ny termin innebär nya möjligheter.. att gottgöra sig själv, en annan.. att komma över vissa saker och fortsätta framåt.. Att lära sig att inte blicka bakåt förräns det är nödvändigt så att man inte begår samma misstag igen..

En ny termin för mig innebär att utvecklas ännu mer och att mitt bagage (som jag så smidigt har rymt i en liten väska) inte kommer att komma i vägen för nya möjligheter. För nya möjligheter kommer, varje dag, varje termin, varje år..
Det som räknas är hur man handskas med dessa möjligheter,,
Jag har lovat mig själv att göra mitt bästa..

Hur ser du på din nya termin?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0