Stabilitet på isen..

Borttappad kurslitteratur och ett fullspäckat schema. Mellan raderna i LUSboken kommer tankar farande..
Tankar som jag skulle vilja dela med mig men som inte går.
Ute på isen är det halt men det är så stabilt.. Väl på fast mark så snubblar jag över ord jag sagt,
meningar jag ångrar och blickar som jag inte vill få.
Jag flaxar med armarna för att hålla balansen och ändå finner jag mig själv sittandes på marken,
 utan ork eller vilja att ta mig upp.
På isen glider man bara med, på fast mark måste man kämpa sig framåt.

Mellan drömmar som får en att inte vilja vakna upp öppnade jag ögonen till verkligheten. Den var grå idag..
Min verklighet har varit ovanligt grå på sistonde. Mina drömmar har lite mera färg.
Jag vet att det är bara jag (och vädret) som kan ta bort detta gråa men jag undrar om jag verkligen vill det..

Jag finner mig i att kämpa mig fram som jag alltid gjort och om jag nån gång får glida på isen så kan jag göra det.
Men får jag det jag vill ha för att jag kämpat för det uppskattar jag det mer, älskar jag det mer, ger det mer..

Så låt mig få kämpa, bara inte för mycket.. Är det svårt är det till slut ingen vits med det hela..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0