Regndroppar på mitt fönster och pianospelande från övervåningen..


Rummet står tomt och jag känner glädje.. för visst har två personer som jag älskar rest ifrån mig, vinkade av dom kl 07:00 från balkongen utan att känna ett enda stygn i hjärtat.. betyder det att man sagt hej då för många gånger? tar man för givet att man kommer ses igen? Har det blivit lättare att lämna och bli lämnad?

Jag oroar mig inte för deras hemresa. Borde jag? litar jag för mycket på att han kör bra och inget händer? förlitar jag mig på turen för mycket? inte ett moln i huvudet (ute finns det massor).


Får besök igen om en vecka.. en till medlem i familjen.. har sagt hej då till far och bror .. säger hej till mamma när hon kommer.. för vissa är det svårt att förstå men det känns inte så farligt att bo tvärs över europa, långt bort från sina föräldrar..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sötnos. Du är vuxen nu. Du älskar din familj, längtar efter dem och uppskattar deras sällskap men samtidigt är du en egen individ som har skapat sig ett eget liv. Din närmaste framtid är fylld av nya utmaningar, egen lägenhet, din pojkvän, snart börjar kurserna igen och mycket myhcket mer. Känn inte sorg över att du inte är sorgsen. Känn självständigheten och var lycklig över den!

2009-07-30 @ 13:20:08
URL: http://grimmis.bloggspace.se
Postat av: zill

...och snart kommer jag ner & då kan du säga hej till mig också :)

2009-07-30 @ 18:55:17
URL: http://zilliceter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0