För hon har tagit studenten..

Lilla, rara, söta Emmelie har tagit studenten idag.. Iförd en söt, vit klänning, studenthatt och luktandes skumpa hela hon lyssnade hon på pappa Stefans rörande tal om hans dotters bravader under sina 19 år.. Med ett leende på läpparna öppnade hon sina presenter och tackade alla..
Det lyste i hennes ögon när vänner, familj och fd kolleger (jag o dea) kom för att fira henne denna speciella dag..

För två och ett halv (måste det vara) år sedan träffade jag Emmelie på Ullis Skafferi. Jag hade jobbat där ett tag och kunde rutinerna.. jag skulle lära henne allt jag kunde..och det gjorde jag.. hon var så söt och bara 16 år gammal.. yepp, jag kände mig som en sorasyster när jag granskade hennes pojkvän från topp till tå och konstaterade att han var ok.. oj hon var lycklig =)

Vi bakade, skrattade och jag skrämde henne med min stress, mitt hetshumör och mina korta kommentarer som tydligen lät hotfulla.. tack o lov kom både hon och Dea på att jag inte bits (för det mesta) utan bara visar tänderna ibland..  och mina flickor och jag kämpade.. varje helg skrattandes, retandes och rytandes.. PMS helger var inte att föredra att komma till fiket dock gjorde folk det ändå.. vi smälte på sommaren inne i köket och vi såg mathildas mage växa samtidigt som vi utvecklades själva till något större..

Dea visste inte vad hon skulle göra då, idag har hon sökt till HDK och konsthögskolan.. Emmelie gick i gymnasiet och pluggade och hade MVG, på torsdag ska hon vikariera som ekonom på ett företag i Varberg.. Jag visste inte vad jag ville plugga till och idag är jag klar med min 4:e termin på lärarprogrammet.. Detta blev ett långt inlägg-- men mina små flickor förtjänar detta.. mina bruttor <3

Som sagt hon var lik en ängel med sitt blonda hår och blåa ögon.. Hon är den skarpaste kniven i lådan och hon är min lilla Emmelie.. All lycka i världen för dig bruttan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0