Vart är musiken??

Det ljuder som musik i mina öron-- har inte hört nån musik på hela dagen.. Jag lyssnar lite mera..
Nej, det är ingen musik som kommer inifrån.. Det är från lägenheten ovanför någon klingar på sitt piano och tycker säkert att det låter helt ok..

Min musik är borta.. Förut kunde jag höra musik i varje steg jag tog, i varje andetag jag drog.. 
Den fanns runt omkring mig, även om den kunde vara oerhört sorglig ibland..
Idag hade jag ingen musik.. inget nynnande på vägen hem, ingen ton jag kunde hitta runt omkring mig,
ingen tanke på nån sång, inget falskt sjungande på SLUG där jag satt ensam sista timmen..
Ingenting. Borta.

Den enda "musik" som hördes idag var swichet när jag halkade på vägen hem och slog i min höft..
Usch vilken blåmärke, usch vilken smärta och fan vad kallt det var!!
Helt uppgiven, trött och less på mig själv idag..

Och den enda musiken jag hör är ett dåligt piano spelande..


Kommentarer
Postat av: My

den kommer tillbaka gumms, tro mig! :)

2009-03-02 @ 22:25:51
URL: http://simplymyown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0