Lite random om vad som händer just nu...

Sitter på ett hotellrum på Scandic i Karlstad med Bella, Twister, Grimmis och String..
Medans de hjälper Grimmis att svara på en enkät pratas det om djupa saker.. Jag orkar inte delta.. Istället vill jag berätta över vad vi gör i Karlstad..
Vi deltar i SFS FUM 2010 och första dagen har varit helt ok.. Jag är nöjd med valen som gjorts, jag har blivit upprörd över Lars Lejonborgs tal som pågick i en timme och han sade inget vettigt över huvud taget.. Jag förstår inte hur politiker tänker ibland när de uttrycker att de tänker att vi ska locka studenter till kårerna med studiesocial verksamhet och tar tillbaka deras löften om en höjning av studiemedlet.. Jag blir bara bitter men jag får tänka på att vi har det bättre än t ex Grekland där studenter inte har en sådan stark röst, om de nu har en röst alls.. så vi har det bra..men varför inte få det bättre.

Vald till justerare är jag också vilket betyder att jag  ska åka till SFS kansli i Stockholm över en dag i Juni. Spännande. Detta kommer dessutom ge mig möjlighet att följa SFS FUM bättre och förstå mer av vad som egentligen händer och hur det fungerar..

Nyinvald i SLUG:s kårstyrelse och det känns verkligen helt underbart då jag är pepp på att jobba med de frågor som kommer nästa år.. Omorganisation och uppstartning av en helt ny kår.. spännande..
SU ordf posten blev inte min till slut vilket känns bra, i ärlighetens namn.. jag vill växa mera.. och kanske nästa år.., och då inte SU.. en helt ny kår ni vet ;)

Skolan går bra (tror jag), familjen mår bra och jag kanske får åka till grekland..
Men jag ska ta o sova nu.. möte imorgon hela dagen.. =))

Kommentarer
Postat av: Annette Samuelsson

Lycka till i din politiska karriär

2009-07-18 @ 19:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0