hej och hej då ..

Jag har sagt hej då till April och välkomnat Maj på bästa möjliga sätt..

Med Valborg, 1:a maj och Spacestation..  med grillning, vänner, bekanta och samtal..
Med flaggor i håret (ett integriringsförsök i all sin ära), fjärilar i magen, andningsproblem, minnesluckor och mys..
Med hemligheter, frågor och tomhet.. med tårar i smyg av glädje och sorg och en känsla av att allt ändå är vackert..

Det är vackert med gula blommor, grönska och blå himmel..
Det är vackert med folk som är annorlunda, vågar säga sitt och göra galna saker..
Det är vackert med ekorrar i skogen som letar efter ekollon bland vita små blomor.. kan det vara vitsippor tro?
Det är vackert med barn som testar sina gränser genom att hoppa över en bäck..
Det är vackert när man blir ombedd att le.. Det är vackert när man bara lyssnar..
Det är vackert när allt det som gör en glad överöstar det som gör en ledsen..
Det är vackert när man försöker..
Allt är vackert..

Men jag har inte sagt adjö, jag är inte färdig än, jag har inte hatat klart än och jag har ännu inte glömt..
Jag mår ännu inte bra, det känns fortfarande tungt.. och det är ryggen som tar stryk..
Men jag mår bättre än vad jag gjorde förut, det går framåt och jag ka se att detta kan få sig ett slut..
till slut.. 

Det är vackert att vara i mörkret för att sen bara börja se färger..
och kanske jag snart har ork att ta upp min pensel igen och börja måla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0