Svenska Hollywoodfruar..

Oj vad det var ett himla tjöt om aktörerna i denna serie.. Specielt fru Paul Anka som tycker att kvinnans roll är att tillfredställa hennes man medans han drar in pengar i hushållet.... och Sverige ser rött!!! galet säger jag bara..
Alltså jag förstår att många inte håller med, bland dem mig inräknad, men hur mycket orkar man bry sig??
Alltså hon får väl tycka som hon vill så länge hon inte försöker få mig att tro att det är det enda rätta..

Alla får väl lov att tycka som de vill.. och yttrandefriheten finns väl överallt? alla måste väl få säga vad de tycker?
Jag kan lyssna på alla och vad de har att säga, sina förklaringar på det och varför de tror som de gör.. Håller jag med så fine.. håller jag inte med förklarar jag lugnt varför och det är det..

Acceptera att alla inte tycker som du..
Acceptera att alla lever olika..
Acceptera att alla tror olika...

Sen behöver du inte tycka om det..
Men du behöver inte heller acceptera det dem andra tror på.. bara acceptera att de inte tycker just som du..

Undrar hur fru Paul Anka känner sig när andra kvinnor väljer att jobba istället för att enbart vara hemmafru och ta hand om hemmet, de som tar hand om hemmet och tillfredställa ens man?? Sätt erlite i hennes situation .. :P

Kommentarer
Postat av: Therese

...Såå varför sa hon det då?

2009-09-22 @ 05:45:14
URL: http://zilliceter.blogg.se/
Postat av: Greken

Alltså jag antar att hon vill visa att det är egentligen int så hemskt att vara hemmafru.. ochatt vissa faktiskt trivs med det.. jag menar kan man välja mellan att jobba både hemma och på jobbet eller bara hemma så finns det dom som jobbar bara hemma utan att känna sig förtryckta..



Sen hur hon uttryckte sig.. jag menar vissa uttrycker sig väldigt fult om hemmafruar.. hon ger tillbaks med samma mynt antar jag..

2009-09-23 @ 14:54:44
URL: http://zouzouna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0