osammanhang i mina tankar..

Jag har varit på universeum och "klappat" fiskar om man nu kan göra det. och jag blir ledsen. Dessa fina färgglada varelser som putar med munnen och ser farliga, tokiga och allmänt lost in the tank of universeum finns där för att sådana som jag ska kunna titta på dom. Lägga ansiktet mot glasrutan och säga "wow". Varför är de inte ute i haven?

Kanske vi snart inte har fiskar i havet. Efter att ha dumpat all skit som vi produserar i havet så dör alla fiskar ut. Såvida vi inte fiskar ut våra hav först. Vi dumpar snön i göta älv. Snö som är hur farlig som helst då den är full med avgaspartiklar vilket kommer att göra att älven försuras, om det finns ett sådant ord. bye bye fishes. =(

Kanske fiskarna i tanken på universeum har det bättre då de inte behöver ta itu med havets försurning. Eller bli uppfiskade av giriga människor som vill ha mera pengar i deras plånböcker. För att bli uppätna av sådana som jag som älskar fisk. Är jag en dålig människa då som bidrar till detta? Som uppmuntrar fiske genom att äta sushi och lax och öring och spätta?

Jag vill ha en bättre värld men efter att ha varit på praktik i en vecka så börjar jag tappa hoppet. Om dagens ungar inte kan visa repsekt för deras medmänniskor hur kan de då visa respekt åt andra varelser? och mian tankar går runt i cirklar... Vill jag sluta resa? handla? äta? för att få en bättre värld? var går min gräns och när kan jag börja vara arg på andra sominte gör rätt nör jag själv gör fel?

Jag önskar havet kunde vara lite mer aggressivt ibland och visa vad man får och inte får göra.. Jag önskar det tektoniska plattorna kunde röra sig häftigt för att rasera allt de onda vi har byggt och jag önskar att vädret kunde bidra till att ge oss en läxa för att vi inte tar hand om våran jord. Jag önskar bestraffning även för mig..

för det vi tar för givet kommer itne alltid att vara där. och vi måste bli påminda.. inte av gud, om han nu finns men utav oss själva och planeten vi bor på.

Jag vill ah kvar mina fiskar.. enkelt och simpelt.. lämna mitt hav ifred..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0