Osammanhang..

Jag läser i tidningarna om våldsoffer runt om i världen.. Någon tjej blev våldtagen, två barn miste livet, en kille blev ihjälslagen och kravaller uppstår under tågande demonstrationer.. Detta är vår vardag men inte den värld vi växte upp i. Krig görs av människor som inte har mycket mellan öronen, ett nödvändigt ont hävdar vissa. Ovanstående händelser görs också av människor utan något som helst mellan öronen, men är det ett nödvändigt ont? Ibland önskar jag att jag var mera en varg än människa.. eller fågel eller björn eller puma.. för jag tänker att hur djuriska dessa djur än är så är det inte lika fruktansvärda som människan.. de terroriserar ej sitt eget släkte.. Däremot gör människan det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0